Kurtlar Vadisi Pusu

Kurtlar vadisi pusu, kurtlar vadisi, kurtlar vadisi haberleri, kurtlar vadisi resimleri, kurtlar vadisi pusu videoları, kurtlar vadisi pusu oyuncuları, Kurtlar vadisi pusu izle, dizi izle, canlı dizi, canlı dizileri, canlı dizi yayını, dizi flim izle, dizi fragman izle, kurtlar vadisi müzikleri, dizi müzikleri


Kurtlar Vadisi’nde Polat’ın babası Ömer Baba’yı canlandıran tiyatrocu Emin Olcay, iki çocuk babası. Dizideki Polat Alemdar’ın şiddet yanlısı bir karakter olmadığını belirten Olcay ‘Öyle olsa babasına hiç iyi davranır mı? Onun gibi bir oğlum olsun isterdim’ diyor

Dingin, müşfik ve bilge bir insan olduğundan onu tanıyanlar kendisine ‘Ömer Baba’ diye hitap eder. Yaşadığı her türlü olumsuzluğu hoşgörü ve teslimiyetle kabul etmeyi düstur edinmiştir. İnsanları iyiye, güzele, doğruya davet eder. Ney üflemeyi ve ebru sanatı ile ilgilenmeyi sever. Polat, mühim kararlar almadan önce mutlaka Ömer Baba’nın yanına uğrar ve onun görüşlerine başvurur. Çünkü Ömer Baba; Polat ve adamlarının gönül zenginliğidir... Kurtlar Vadisi dizisinin Ömer Baba’sının dizideki rolünü bu şekilde özetleyebiliriz. Polat karakterinin babasını oynayan Emin Olcay tiyatroya 45 yılını vermiş bir usta. 1964’te Devlet Tiyatrosu’na girerek başladığı bu serüvende kulis kokusunu hep içinde hissetmiş biri o. Hem dekor yapmış hem oyunlarda oynamış. Altı yıldır devam eden diziyle tanınmayı, popüler hale gelmeyi pek anlamıyor. ‘Peki benim 39 yılım nerede?’ diye soruyor.

MESNEVİ OKUYORUM

30 devlet tiyatrosu, 15 yıl da özel tiyatrolarla birlikte 45 yıl tiyatroyla ilgilenen biri olarak değil de bir diziyle parladınız. Bunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Kurtlar Vadisi altı yıldır devam ediyor. Deli Yürek, Ferhunde Hanımlar dizilerinde de oynamıştım. Ama Kurtlar Vadisi’ndeki Ömer Baba rolüyle bir hayran kitlem oluştu. Bundan rahatsız mıyım, hayır. Yaptığımın en iyisini yapmaya uğraşıyorum.

Ömer Baba karakterini biraz anlatır mısınız?

Ömer Baba, insanlara tavırlarında hareketlerinde, yaşama nasıl bakmaları gerektiğini anlatan bilgiler veriyor. Kitap okur gibi veya bir maç anlatır gibi oynanacak bir rol değil. Mesnevi’den yararlanıyorum. İnsan sevgisini, hoşgörüyü o kadar güzel anlatan başka bir kitap yok. Kuran-ı Kerim, insanlara yapmaları gereken bilgiler veriyor. İnsanlar bunu çözemiyor. Hz Mevlana ben çok perdeyi kaldırdım onun için ‘Allah beni affetsin’ demiştir. Hala insanların gözlerinde perde var... O, ‘Bilmediğin bir şeyi anlatma çünkü yanlış yola sevk edersin’ der.

Rolünüzü oynarken yaşam şeklinizin de değiştiğini hissettiniz mi yoksa bu, sadece bir rol deyip geçtiniz mi?

Kesinlikle değişti. Dünyaya, insanlara çok daha başka bakmaya, başka şeyler görmeye başladım. Çünkü orada söylediğim herhangi bir şey beni etkilediği zaman eve gittiğimde o sözün arkasını araştırmaya başladım.

Bugünkü dünyayı nasıl görüyorsunuz?

Çok acımasız bir dünya, bunu görüyorum. Ömer Baba’lara çok ihtiyaç var. Aslında onlar var. İnsanlar içlerindeki Ömer Baba’ları çıkarsılar. Bakın dünya nasıl güzelleşecek. Krizler, savaşlar, şunlar bunlar bitecek. İnsanlar birbirlerine hoşgörüyle bakarlarsa, birbirlerini severlerse dünya daha güzel olacak.

Çocuklarım Necati Şaşmaz’ı çok kıskandığını söylemişti

Polat karakterini nasıl buluyorsunuz?

Örnek bir karakter aslında. Dikkat edin, dışarıda bütün o vurdu kırdıların arasında evine geldiğinde anne ve babasının elini öpen, onlara son derece saygılı bir tip. Son bölümlerde annesinin sözünden çıkmıyor. O kadar işi gücü arasında ailesi çağırdı diye eve gidiyor. Vatanını seven, bu topraklar için canını vermeye hazır bir karakter.

Şiddeti sıradanlaştırdığı yönünde eleştiriliyordu ama...

Bu tür cümleleri çok duyuyoruz ama size bir şey soracağım. Size şiddetle gelen bir etkiye nasıl tepki gösterirsiniz? Bazen şiddetle karşılık vererek, değil mi? Polat da bunu yapıyor. Gelsinler vursunlar beni diyemezsin. Karşı tedbirini alırsın. Şiddet yanlısı bir adam annesine babasına böyle mi davranır? Hiç kimseyi dinlemez çünkü şiddete aşıktır ve şiddetle yaşamını sürdürür. Ben o tür eleştirilere katılmıyorum. Bakış açılarının yanlış olduğunu düşünüyorum.

Gerçek hayatta Polat gibi bir oğlunuzun olmasını ister miydiniz?

Hamdolsun iki oğlum var. Biri oğluma ‘Polat’ı kıskanıyor musun?’ diye sormuş. O da ‘Evet kıskanıyorum’ demiş. Oğullarımın Necati Şaşmaz ile arası çok iyidir. Oğullarımın ikisi de sanatçı. Polat gibi bir oğlum olmasını ister miydim, evet isterdim. Öyle düzgün bir insanı neden istemeyim ki oğlum olarak.

Beni imam sanıyorlar
Birçok insan sizin imam olduğunuzu düşünüyor. Bu doğru mu?

Hayır. Dizideki rolümden dolayı birçok insan böyle düşünüyor. Ama imam değilim. Tiyatrocuyum. Geçenlere başımdan bir şey geçti. Genç bir mühendis yanıma geldi ve ‘İki çocuğum var onlara çok nazar değiyor. Onlara okur musunuz?’ dedi. Ben de ona ‘Hoca veya imam değilim’ dedim.



edit post

0 Reply to "Kurtlar Vadisi’nde Polat’ın babası Ömer Baba’yı canlandıran tiyatrocu Emin Olcay röportajı"

Yorum Gönder

site stats

BlogRankers.comComputers blogsArt Blogs - BlogCatalog Blog DirectoryInternet Kurtlar vadisi pusu, kurtlar vadisi, kurtlar vadisi haberleri, kurtlar vadisi resimleri, kurtlar vadisi pusu videoları, kurtlar vadisi pusu oyuncuları, Kurtlar vadisi pusu izle, dizi izle, canlı dizi, canlı dizileri, canlı dizi yayını, dizi flim izle, dizi fragman izle, kurtlar vadisi müzikleri, dizi müzikleriblog search directoryBlog Directory & Search engineInternet BlogsDirectory of Television Blogs BlogsByCategory.comInternet Business Directory - BTS LocalBlog directoryFree Blog Directory

Copyright by Cyber 2008-2009